Saturday, October 29, 2011

Najwan

Tetiba je semalam ada nota kaki "Rindu Najwan"

Najwan...anak saudara saya yang super active. Kecik-kecik dulu dia sangat la comel. Bukan saja comel, debab pulak tu. Nurse cakap dia obes. Terlebih besar dari sepupu-sepu yang lahir sama tahun ngan dia...tapi lahir awal lagi dari dia. Dalam family saya, dia ni cucu paling kecik la buat masa sekarang...

Bukti kedebaban dan kecomelan dia masa kecik...




Ngan abah dan ummi

Kecik-kecik dulu masa dalam pantang, saya tolong jagakan...best! Tak banyak kerenah sangat. Cuma malam-malam suka nangis...kene peluk dia baru boleh tido dengan senyap. Alahai...rindu masa dia kecik-kecik.

Sekarang dia dah besar. Dah umur 2 tahun lebih.Takde la obes pon. Okey je badan dia...sangat kuat berlari. Kalau tendang bola...perh, boleh senak kot kalau terkena. Ada ciri-ciri pemain bola. Sangat nakal. Sangat suka bermain.

Gambar dia raya yang lepas

Cuti deepavali dia balik seminggu dengan ummi dia. Ikut tok ngan wan balik sama. Tok ngan wan gi Kuantan sebab ummi Najwan ni sakit, masuk hospital...ada sedikit complication nak bg adik kat Najwan. Dah dia je satu-satunye kanak-kanak dalam rumah Taman Damai...tumpuan lebih kat dia. Tiba-tiba macam jadi rapat ngan dia. Pergi mana-mana pon dia nak ikut. Hatta baru nak bukak pintu umah, dia dah ada kat belakang kita nak menyusup keluar jugak. 

Nakal yang amat. Kalau ada perkataan "jangan"...yang itu la yang dia nak buat. Pot pet pot pet je mulut dia mengajuk cakap kita...bersembang dengan kita. Kak dilah (ummi Najwan) kata baby dalam peyut saya ni perempuan...sebab Najwan nak main dan rapat ngan saya. Tapi..ntah la. Scan kejap perempuan, kejap laki. Tunggu lahir je la... (<____>)

Gambar Najwan yang jadi wallpaper handphone saya

p/s : esok nak balik PB...harap-harap Najwan ada lagi kat umah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...