Tuesday, October 04, 2011

Hari pertama PMR


Pemandangan pagi yang agak luar biasa bagi saya. Pelajar-pelajar SMK Krian yang terus je duduk kat tapak perhimpunan bila masuk je kawasan sekolah. Kalau sekolah saya (errrr...sekolah saya berkhidmat la), permandangan camni agak susah kot. Pelajar-pelajar suka sangat berkeliaran..kena panggil berkali-kali baru nak gerak. Satu lagi...suka sangat wat pekak, jalan merangkak-rangkak....adehhhhh!

Kelebihan yang kedua, pelajar-pelajar SMKK tak keluar dewan awal dari masa. Mereka dah di warning oleh pengetua dan guru-guru awal-awal lagi sebelum exam. Kalau still nak klua jugak, lapor direct kepada pengetua. So, sampai abes minit terakhir pon dewan peperiksaan masih lagi penuh biarpun dah hampir sejam tido dalam dewan. Hakhakhak....

Keburukan...mereka ni tak reti masuk senyap-senyap ikut line by line. Main masuk ikut suka je...pastu mulut bising dan hari pertama baru nak cari tempat duduk. Kiranya sekolah saya lagi bagus la kot dari segi ni. Pelajar-pelajar SMKBS diajar tertib masuk dewan dan keluar dewan..hihi

Tu je la komen yang boleh dibuat. Rasanya saya tak berkisar kepada situasi peperiksaan kan...? Bukan apa, takut kena saman...masuk penjara...Saya dah sign agreement masa taklimat PMR semalam.. apa-apa nak buat kena pikir dulu. Gambar tu pon saya ambil sebelum peperiksaan bermula...oke la, pasni nak zip mulut. Darrrrrr....cari story lain pulak!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...