Wednesday, May 11, 2011

GATAL!

Eh...bukan kamu la. Saya yang gatal....

Ha...ha...jangan nak salah sangka ye. Bukan gatal yang satu lagi..Ni gatal kat kulit oke..Yang orang panggil allergic ataupun boleh jadi gak kelopak garam.

Ntah la kenapa, tetiba je petang semalam tangan, telinga, leher saya jadi gatal-gatal...ingatkan nyamuk or semut yang gigit (hoho...sebab hobi saya suka tido atas lantai....sejukkkkk aja time-time panas petang-petang sekarang ni). Pastu kan saya ignored je la bila malam tu dia surut. Then awal pagi dah macam hapa ja...menggaru sana sini..kali ni kat bahagian kaki and tangan plak. Sekali lagi nyamuk dapat nama..."kesian ko nyamuk".

Esoknya a.k.a pagi tadi, saya pergi la Klinik Kesihatan depan sekolah tu...dah tak boleh tahan sangat-sangat. Macam kera pun ada...menggaru-garu tengah meeting pagi tadi (7.30 pagi dah meeting....hebat tak hebat sekolah saya??).

Tunggu punya tunggu....dapat nombor 1018. Doktor tu tak tanya banyak pun, dok menulis je..Psssst, muka ensem tapi tulisan buruk amat...tak boleh nak baca apa dia tulis.

Dia tanya camni kat saya:

Sakit apa?
Jadi camna?
Dari bila?
Ada allergik apa-apa?
Ada tak muntah-muntah?
Oke...saya bagi injection dan ubat ye.
dan soalan pendek yang seangkatan dengannya...

Aduyai...sepanjang hari la bahu kiri saya ni lenguh-lenguh. Jangan kata nak angkat handbag, nak angkat tangan amek sudu pon dah tak mampu. Lomah bonar...sob sob....

"Doktor Aliff, kamu bercuti kan esok...nak gi holiday kat Langkawi kan..have fun ya! Terima kasih la tolong cucuk saya pagi tadi"

Hmmmm, pastu lak petang tadi nampak macam naik balik bintik-bintik merah tu kat lengan...mula rasa gatal-gatal. Oh, kalau mc esok best gak ni...hahahhaha

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...